چرخه اتو - مکش، تراکم، احتراق و اگزوز - پایه و اساس موتورهای بنزینی شد موتور برق در اصفهان و در مقایسه با بخار، راندمان و فشردگی بیشتری ارائه میداد. موتور احتراق داخلی، حمل و نقل را متحول کرد. در اوایل قرن بیستم، به لطف پیشگامانی مانند هنری فورد، خودروهایی که با موتورهای بنزینی یا دیزلی کار میکردند، در دسترس عموم قرار گرفتند. در همین حال، موتور رودولف دیزل که از احتراق تراکمی استفاده میکرد، راندمان سوخت بالاتری را ارائه میداد و آن را برای کاربردهای سنگین مانند کامیونها و کشتیها ایدهآل میکرد. مکانیک یک موتور احتراق داخلی پیچیده اما زیبا است. سوخت و هوا در یک محفظه احتراق مخلوط میشوند، توسط یک پیستون فشرده میشوند و توسط جرقه (در موتورهای بنزینی) یا گرمای حاصل از فشردهسازی (در موتورهای دیزلی) مشتعل میشوند. موتور برق در اصفهان انفجار حاصل، پیستون را به حرکت در میآورد که میل لنگ را میچرخاند تا حرکت چرخشی ایجاد کند. این حرکت، وسیله نقلیه یا ماشینآلات را به حرکت در میآورد. دقت مورد نیاز در زمانبندی، تحویل سوخت و مدیریت اگزوز، بر نبوغ مهندسی پشت این موتورها تأکید دارد. موتورها برای برطرف کردن نیازهای متفاوت، تنوع پیدا کرده اند و هر نوع متناسب با کاربردهای خاص طراحی شده است. فراتر از موتور بخار و احتراق داخلی، انواع قابل توجه دیگر موتورها عبارتند ازموتورهای جت که در دهه 1930 توسط فرانک ویتل و هانس فون اوهاین توسعه یافتند، هوانوردی را متحول کردند. این موتورها بر اساس اصل پیشران جت کار میکنند، جایی که هوا جمع میشود، با سوخت قاطی میشود، شعله ور میشود و با سرعت بالا برای تولید نیروی رانش خارج میشود. موتور برق در اصفهان موتورهای توربوفن، یک نوع رایج، هواپیماهای تجاری مدرن را به حرکت در میآورند و بین راندمان و قدرت تعادل برقرار میکنند.
- دوشنبه ۱۹ خرداد ۰۴ ۱۳:۳۱
- ۲ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر